tisdag 30 november 2010

Trött bebis

Inga problem att sova inatt, somnade vi elva och sov till halv tio imorses :) Vaknade bara en gång vid sex men somnade om ganska fort. Häärligt!! Idag kommer mina föräldrar hit på lunch, annars händer det inte så mycket. Blir en långpromenad i eftermiddag iaf. Super härligt väder ute, runt 10 minus och sol, precis som det ska vara när det är vinter :) Alla klagar på vädret, hur kul hade det varit med julpynt och andra julgrejer, och så regnar det ute och gräsmattorna är gröna? Nej, det är såhär det ska vara. Fryser man så får man ta på sig mer kläder helt enkelt! Men i februari får det gärna börja smälta bort och våren kan börja komma i Mars. Lagom :) Kanske ska börja med maten nu då, potatismos och korvgryta. Korvgrytan har jag aldrig gjort innan, men jag chansar lite så får vi se hur det blir :)

Förresten, igår blev jag faktiskt orolig för pyret. På kvällen kom jag på att jag faktiskt inte känt av pyret något under dagen. Så jag började buffa på magen men fick inget svar. Jag är ju inte så orolig av mig, men då kände jag hur paniken började komma. Jag drack iskallt vatten som det sägs att man ska göra för att väcka bebisen. Buffade och buffade, tillslut rörde den på sig. Vilken lättnad. H*n var nog trött igår :)

2 kommentarer:

  1. Fy! Jag hade blivit helt koko om jag inte fått någon respons ifrån bebis. Huuu!
    Men vilken tur att det bara berodde på en trött liten knodd. :)


    Men är det inte så att bebisarna blir lugnare ju närmre förlossningen man kommer? Typ lugnet före stormen. Eller är det något jag fått för mig? ;)

    SvaraRadera
  2. Märkligt det där ja, att man låter sin lägenhet förfalla när man ska flytta därifrån! :)
    Jag har redan fått stränga order utav BM, svärmor, sambo med flera om att jag ska bara sitta på arslet och dirigera vart lådor och möbler ska vara. Eventuellt skulle jag få hjälpa till att packa upp! Haha!

    Inget födande i natt, men jag har vaknat ett par ggr av att det huggt till i magen och känts allmänt skumt. Tror att kroppen jävlas med mig! ;)

    SvaraRadera