måndag 29 november 2010

Kroppen efter KS

Har verkligen haft en underbar dag idag. Som ni förstår så gillar jag när det händer saker och det har det gjort idag. Och det bästa av allt är att jag har känt mig precis som vanligt. På eftermiddagen gick jag en till promenad, och jag kunde gå precis lika fort som innan. Det var en härlig promenad och det hann bli mörkt innan vi kom till bilarna, så mysigt!! Haley hade skorna på sig nästan hela tiden, dom gled ner lite men jag tror dom flesta gör det.

Har funderat lite över hur kroppen kommer se ut efter kejsarsnittet, eller magen rättaresagt. Än så länge har jag klarat mig utan bristningar, (dom kommer väl dagen innan KS). Så det hade ju varit underbart om min mage kunde återgå till det "normala" efteråt. Men många får ett veck över snitter verkar det som, eller lös hud. Klart jag är rädd för det, jag har alltid varit nöjd med min mage, och inte så mkt annat. Bara magen, hoppas så att inte den ska bli förstörd nu. Men det ska bli intressant och se hur min kropp reagerar efteråt och hur mkt jag går ner och hur fort allt går. Jag har nog en hel del vatten i kroppen, mina tår ser ut som prinskorvar! Vaderna är tjocka och det syns att jag samlat på mig vatten. Jag trodde faktiskt inte jag skulle gå upp så mkt i vikt, jag rör ju massor på mig. Men men, what to do :) Vi får se sen, jag ska ta kort dagen innan KS och sen några dagar innan. Som sagt, ska bli intressant!!

1 kommentar:

  1. Upplever inte det så konstigt att bebis ligger med huvudet upp. Den ligger ju mer på tvären än upprätt så det är mer knölande strax under revbenen, ibland under revbenen men det är mer sällan. Man vill gärna "trycka ner" när det stökas runt för mycket, ha ha!

    Avis att du har så mycket ork ändå!

    Tror nog magen din kommer bli fin efter snittet, de som inte haft så mycket hull innan på buken blir finast :-)

    Och vatten väger mycket i kroppen! Bara så konstigt att det knappt syns på dig, ha ha!

    KRAM!

    SvaraRadera