fredag 22 oktober 2010

Våran lilla bebis

Då var vi hemma efter att ha tillbringat nästan 8 timmar på förlossningen, fy FAN vad segt det var. Började med att min barnmorska ringde och sa att hon pratade med överläkaren på förlossningen och han tyckte vi skulle komma in dit direkt.
Jag och Martin åkte dit, fick ett rum och dom kollade ctg kurvan som såg jätte bra ut. Sen vid ungefär halv sju så fick vi äntligen göra ultraljud. Pyret var 20 procent för liten, så ska tillbaka om 2 veckor och göra ett ultraljud till. Dum som jag var så frågade jag aldrig vad som händer om pyret fortfarande var för liten nästa gång. Men nu vet vi iaf att pyret mår bra, men är lite liten. Fostervatten fanns det gott om och h*n tränade sina lungor flera ggr. Hon sa att bebisar gör inget i onödan om dom inte orkar så det var jätte positivt. Pyret låg med huvudet upp och rumpan neråt. Inte alls som jag trodde alltså. jag och Martin förstod ingenting av ultraljudet, lite skillnad ifrån förra gången då man såg hela bebisen på skärmen.

Nu vet vi iaf läget och det känns skönt. Men det har varit en lång dag, väldigt trött nu!

1 kommentar:

  1. Låter bra! Vilket mirakel det är med bebisar va, fattar det knappt.. än mindre när man väl är gravid kan jag tro!

    Kraam

    SvaraRadera