onsdag 8 september 2010

Då går vi in i vecka 27

Intensiv dag med jobb, jobbmöte, skogspromenad och lite krångel. Nu vilar jag lite innan jag ska sticka iväg på gympan. Imorgon ska vi åka till Jönköping och hämta ett skötbord. Nu har vi alla stora grejer och massa små. Ska bli kul att få iordning i barnrummet, och så ser man mer vad man behöver. Blir väl en tur både till Ikea och Ullared senare i Höst.

Martin är verkligen en toppen kille. Vi pratade om hur livet kommer förändras sen när pyret kommer. Det som kommer vara jobbigast för mig är att jag inte kan vara lika spontan och bara sticka iväg ut i skogen på samma sätt som nu med mina kompisar. Jag kan inte bara dra iväg och åka pulka på vintern eller ägna mig åt mig själv så mkt som jag gör idag. Då säger Martin, varför kan du inte det, vi är ju två? Och visst är det så. Sen kommer det inte bli på samma sätt sen, det förstår vi båda två. Men vi tycker precis lika i att man ska försöka behålla sina intressen och inte bara sluta sig helt åt att bara vara hemma. Det kommer förmodligen inte bli alls som man tänkt sig, men man kan försöka :) Jag vill fortfarande vara Jonna, aktiva MAMMA Jonna.. Vi får se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar