torsdag 9 september 2010

Bristningar

Sedan början på graviditeten har jag smörjt in magen med havandeskapsolja ifrån Weleda. Tror inte att det hjälper egentligen, men det känns bättre. Än så länge har jag inte fått några bristningar, men jag är ganska säker på att dom kommer. Får erkänna att jag är rädd fö det, har alltid varit nöjd med min mage och bristningar är inte vackert. Röda spretiga streck, åh snälla låt mig slippa! Räcker väl med att mina bröst är gigantiska så dom kommer väl hänga som två taxöron när jag är färdig med ammandet :) Jaja, allting är väl värt det i slutändan :)

Jag tänkte gnälla lite mer nu om det är okej? En sak som är riktigt jobbigt med att vara gravid, och det är jag nog inte ensam om att tycka. Det är att man inte kan göra det man brukar. Jag älskar att ta ut mig på gympan, ge järnet, springa och känna att kroppen verkligen jobbar. Nu får jag göra allting mindre än halvdant och titta på under många grejer, det gör mig ledsen. Jag vill också! Jag får väl powerwalka istället och ta ut mig på det sättet. Jag vägrar bli en soffpotatis! Tänk er mig om ett par veckor, stor som en valross och inte orka göra någonting, åh vad jag kommer klaga ;)

Nu ska jag dricka cola och äta en bulle, bara för att jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar