tisdag 10 augusti 2010

Tusen tankar

Idag är det en sådan dag då mina tankar är överallt och ingenstans. Jag tvivlar på mig själv och känner mig orolig inför min mammaroll som kommer framöver. Hur kommer det gå, kommer jag klara det. Tänk om jag inte orkar eller hinner med Haley. Tänk om Haley plötsligt börjar bete sig annorunda. JA, tusen tankar helt enkelt - och inte en enda positiv. KUL, nej inget vidare faktiskt. Hatar sådana dagar, då allting bara känns så osäkert och jobbigt. Det är en sådan dag då jag undrar vad fan jag håller på med, ska JAG bli mamma. Hallå vad tänkte du på egentligen, ja så känns det. Ändå vet jag ju innerst inne att jag egentligen inte känner såhär utan det är bara en kass dag och dåliga tankar som tar över. Jag har velat ha barn i jätte många år, men allting kom så plötsligt. Vi hade precis skrvit på huskontraktet och var överlyckliga över det, vi hann inte ens landa innan vi fick beskedet om att vi skulle bli mamma och pappa. Jag är SÅ glad, men just idag känner jag mig värdelös. Det är tur att min underbara Martin kommer komma med världens pepptalk och säga att allting kommer bli bra som han alltid gör. Jag mår så jävla bra ju, så varför måste dessa dagar komma med sådana jobbiga negatvia tankar.. ? Jo jag är Gravid och det hör väl till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar