måndag 2 augusti 2010

Jobbig dag

Tog en tripp till Ikea idag, handlade nästan ingenting. En sänghimmel till spjälsängen, en filt och 2 små vita mattor till sovrummet. Finns en massa jag vill köpa, men det får vänta tills man vet exakt hur man vill ha det.

Fick ett tråkigt besked om att min farbror ligger på dödsbädden och kommer somna in när som. Känns otroligt ledsamt, och även om vi inte hade en tight kontakt de senaste åren så är det fortfarande en familjemedlem, och det är jobbigt. Han hade tydligen pratat mkt om mig och pyret i helgen när han blev sämre, undrat om jag mådde bra och om pyret kommit än. Han var nog ganska borta, men det kändes väldigt mkt i hjärtat när mamma sa det till mig.

Har varit känsligare de senaste dagarna och tänkt mkt på familj, vänner och hur folk är. Jag tar åt mig mer och bryr mig mer. Jag funderar på hur folk tänker och hur man kan bry sig så lite om andra. Mkt tankar i mitt lilla huvud just nu..

Tänker på dig!!

1 kommentar:

  1. Ja man skapar nytt liv samtidigt som man upplever döden på nära håll. Det blir en paradox.

    Kram

    SvaraRadera