torsdag 6 oktober 2011

Joel 10 månader

Här vaknade vi upp till storm, det har regnat och blåst hela natten. Vi trotsade ovädret och tog en timmes promenad, lilleman som absolut måste sitta med huvudet och händerna utanför regnskyddet var jätte blöt när vi kom hem. Jag med för den delen! Jag blir så trött när det är så grått och trist ute. Jag vill ha sol och frostiga dagar. När kommer dom?

Idag är Joel 10 månader, bara två fjuttiga månader kvar till hans 1år dag. Tiden går såååå fort! Joel är precis som innan en väldigt aktiv kille, kan inte vara stilla en sekund och tycker det är roligare att ställa sig mot allt och alla än att pilla med leksaker. Väldigt stadig, så jag är inte så hönsig längre. Går ut efter möbler, kan klättra upp för trappan och har tagit ett steg fram med ena benet men sedan trillat. Kan stå länge utan att hålla i sig.

Lägger sig vid sju på kvällarna och sover nästan hela nätterna, vakna oftast bara en gång och då för att äta lite, somnar sedan om och vaknar oftast runt halvt åtta - åtta. Sover 2 gånger per dag, en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Äter 2 grötmål, 2 matmål och ett mellanmål som består av yoghurt och fruktpure. Är en väldigt kräsen kille som varken gillar majskrokar, smörgåsrån, riskakor. Maten går ner men det är knappt. Gröt och yoghurt är favoriten - då gapar han stort hela tiden.

Är en glad kille så ler åt alla. Men att klä på sig, byta blöja och sitta still - ja då kan han bli förbannad! Sitter inte ofta still i famnen, som sagt - en kille med massa myror i brallorna.

Använder storlek 80 på kläder och storlek fem på blöjor.

Han är helt enkelt helt perfekt min lilla pojk och det bästa vi gjort. Underbara barn! Imorgon ska vi till BVC och det ska bli spännande och se hur stor han är nu, 80cm kanske, nästan 11kg? :) Min stora kille!!

En skeptisk Joel på gräsmattan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar