fredag 16 september 2011

Nya golvet

Inatt sov Joel "hela natten". Han vaknade första gången vid tjugo i sex. Sen kunde jag inte somna om. Efter sex hörde jag honom tjöta inne ifrån sovrummet, halv sju var vi uppe. Han hade garanterat behövs sova lite till eftersom han stenslocknade i bilen redan klockan nio. Han vaknade inte ens när jag plockade ur honom och tog av honom overallen :) Plutten. Ni kanske undrar vad tusan vi gjorde så tidigt på morgonen, vi åt frallefrulle hos mamma och pappa. Dom ska åka iväg över natten så vi ville önska trevlig resa. Dom blev såå glada när vi överraskade dom så på morgonen.

Vet ni, det regnar inte idag. Helt otroligt! Det är kallt, frostigt och strålande sol. Kan väl inte bli mkt bättre än så? :) Det får bli en kortare promenad senare. Haley har vila idag efter långisen igår. Viktigt med vila nu när hon har sin diagnos tycker jag. Annars ska vi väl busa i Joels nya hus :) Vi ska också hämta lite saker som min gulliga vän Liza målat om åt mig. Spännande! Ikväll ska vi hem till Martins syster på lite kvällsmat. Mys!

Ni kanske undrar hur hallgolvet blev? Kanon! :) Jag orkade inte vänta på att listerna skulle komma upp så ni får en bild när det är halvfärdigt :) Spikpistolen är på rymmen, men så fort vi får tag på den så är det klart!!

Här är en före och en efter bild - Ni kanske ser hur smutsigt golvet var, det gick inte att få bort. Så ni förstår kanske varför vi bytte ut det :)




Lite skillnad?

1 kommentar:

  1. Vad snyggt det blev med nya golvet! :) Dom där plasthusen är ju jättefina, vi funderar på att köpa ett att ha ute till Astrid nästa sommar :) Hade jag hittat ett klipp som ni gjorde så skulle jag köpt på en gång!

    Kul med fest! Det var länge sedan vi hade något hemma hos oss, redan innan Astrid kom. Vi bor rätt långt från alla kompisar, så det blir mest middagar och vin istället. Tror att jag snart ska dra ihop en tjejfest hemma hos oss dock..Då får pappan och barnet åka hemifrån ;)

    Sv: Hon vaknar alltid och äter kring klockan 3, men det är svårt att veta om det bara är vanan eller om hon faktiskt är hungrig. Och när den där hjärtskärande ledsengråten sätter igång så ger jag mig bara för att få sova. Tror att vi ska göra ett försök att sluta/trappa ner när vi kommit hem och allt lugnat ner sig i höst.

    Jag tror alla tre av mina syskonbarn har favoritgosedjur hemma i sängen, och det tycker jag precis som du att det är ganska gulligt :) Problemet tycker jag bara blir när hon ska ha med den i bilen, i vagnen osv, och verkligen måste ha den. Den nya snutten som vi nu har med oss får dock bara vara i sängen, ska prova med det och se hur det går :)

    kram!

    SvaraRadera