onsdag 20 juli 2011

Dåligt samvete

Onsdag! Joel kör en toppen natt, 3:e natten på raken. Underbart! Hoppas han sover lika gott inatt för då ska han sova hos farmor och farfar. Jag ska ju till Göteborg imorgon, tanken var först att ta med Joel. Men efter lite funderingar så inser jag att det blir lättare att inte ta med honom. Jag vet inte hur jag tar mig dit och sen kanske jag får dåligt besked när jag hämtar henne, då är det lättare om Joel inte är med. Jag stannar kvar i Göteborg och kör shopping medans jag väntar på att få hämta henne, vilket innebär heeeela dagen. Kommer bli en lång dag, lika bra att göra det bästa av situationen = shoppa. Känns jobbigt att lämna Joel redan ikväll, men jag vet att det kommer bli jätte stressigt för mig imorgon bitti annars. Jag lämnar inte gärna bort Joel över natten. Skit mesig är jag, vill ha honom nära. Tänk om han vaknar på natten och är ledsen?

Är det typiskt mamma känslor, att man kan bäst själv eller är det bara jag som är så otroligt töntig? Känns jobbigt att lämna bort honom, tänk om dom gör fel (vilket jag egentligen vet att dom inte gör). Tänk om han blir ledsen och saknar sin mamma (det vet jag också att han inte gör). Vill ha Joel nära mig och finnas där för honom. Tycker det är dåligt av mig att lämna bort honom för att underlätta för mig själv. Det dåliga samvetet som man alltid har!

Jag älskar bara dig så förbannat mkt Joel!!!

1 kommentar:

  1. Ja det är svårt det där o lämna bort dem! Mileon har inte ens blivit bortlämnad över någon natt ännu och troligen kommer det ta sin tid innan det blir så med då barnvakt är det fattigt om här hos oss.

    Hoppas det går imorgon, kommer tänka på er!

    SvaraRadera