fredag 18 mars 2011

Ett ögonblick


Inte särskilt svårt. Dagen jag pinkade på typ 4 stickor som alla lyste GRAVID! Oj så oplanerat, oj så välkommet!

Känslan när jag skulle testa var ungefär såhär "Får väl kolla iaf, mensen är ju sen". Trodde aldrig den skulle visa gravid. Jag hade testat massa ggr förut och verkligen hoppats. Men nu hade vi precis skrivit på huskontraktet, alla tankar kretsade runt det.

Så visade det 2 röda klara streck, KNALL röda, och fort gick det. Jag var SÅ gravid man bara kunde bli. Jag sprang runt i lägenheten i panik och grät samtidigt som hela jag skakade, det pirrade så mkt i kroppen. Ringde Martin och berättade att jag var gravid, snacka om chock för honom. Haha. Där ringer jag helt plötsligt och berättar att vi ska ha barn.

Vi hade tänkt börja försöka efter sommaren, jag blev gravid i Mars. Så jag var lite orolig över Martins reaktion. Eller jag visste att han skulle bli jätte glad. Men det kom ju så överaskande. Iallafall, jag visste att han var super glad över graviditeten när vi åkte till hans föräldrar på kvällen och berättade, för då började Martin gråta när hans mamma kramade honom. Vilken känsla. Han är så fin min Martin.

Den dagen man får reda på en graviditet, ja det är ett fantastiskt ögonblick! Se fram emot det!!

3 kommentarer:

  1. Näe fy, det är inte skoj när de små är sjuka :(

    Men vilket härligt inlägg! Ler hela jag när jag läser det. Använde också det där digitala testet eller vad man ska kalla det :) Så kommer väl ihåg våran sådan dag också!

    SvaraRadera
  2. Din lille e underbart söt han oxå hihi=)
    Vill oxå ha en sån bumbastol till Noel sen, än e han lite för liten :p
    Jaa de hade vart super trevligt ju !! :D

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är ett ÖGONBLICK, kommer aldrig glömma pluset här hemma heller :-) Amazing!

    SvaraRadera