onsdag 5 januari 2011

Våran första dag själva

Ja idag började Martin att jobba. Det har gått jätte bra, Joel har mest sovit bort dagen. Imorse vaknade jag före honom så jag passade på att gå upp och göra mig iordning och äta en snabb frukost. Han vaknade lagom tills jag var färdig, då myste vi i sängen, han fick mat och sen var det dags för honom att sitta och kika i babysittern, det gör han en stund varje morgon. Sen bar det iväg till mamma och pappa för lunch. Tack för det! Perfekt med mamma och pappa nära, jag hatar att göra lunch till mig själv. Sen har vi tagit en promenad. Ja det var väl våran första dag själva. Han är så snäll på dagarna, det är inte vidare jobbigt att ha hand om honom :)

Idag blev det bestämt att Joel ska döpas den 5 Mars. Han ska döpas samtidigt som sin kusin Wille som bara är 3 veckor äldre. Så nu måste vi fundera på vilka vi ska bjuda och på vilka som ska bli faddrar, jag har nog bestämt mig men Martin är osäker fortfarande. Namnet är ju klart iaf, Joel Malkolm Bohman.

Joel tog vi för att det är ett ganska vanligt namn, och så tyckte vi det var fint såklart. Han var verkligen en lite Joel. Malkolm är efter min pappa, han heter det i andra namn - han är en otroligt viktig person i mitt liv. Det var självklart att Joel också skulle heta det i andra namn. Bohman heter Martin i efternamn och det är lite roligare än mitt Eliasson. S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar