torsdag 2 december 2010

TUL & BM vecka 39

Sista gången hos barnmorskan då. Mätte magen, jag följer min kurva och det såg bra ut, 2cm hade den växt denna gången också. Blodtrycket var bra, men järnvärdet var inte bra alls. Så det blir till att käka en massa blodpudding nu. Jaja, vad gör man inte? Hjärtljuden låg runt 140. Jag frågade barnmorskan innan jag skulle gå vad hon trodde det var för någon filur som låg i min mage, hon trodde på en tjej sa hon efter ett tags funderande. Som jag då.. :) Det återstår att se om jag har rätt. Martin tror också på en tjej.

Sen var det ju TUL då, vilken besvikelse. Läkaren var stressad och mätte helt annorlunda än vad dom andra gjort tidigare, hon sa nästan ingenting eller förklarade. Hennes mätningar var iaf att avikelsen var -19% och att pyret skulle väga ca2600gram nu. Jag vet inte vad jag ska tro. Vi får se när pyret kommit ut helt enkelt, jag lägger inte så mkt tankar eller funderingar i detta ultraljudet känner jag. Nu blir det lunch, sen ska jag gå en långis med Haley.

1 kommentar:

  1. Så tråkigt när läkare är stressade. Det sista man behöver när man inte känner att man själv vet hur eller vad som kommer hända.
    När var de ni skulle in på KS?

    SvaraRadera