lördag 25 december 2010

Juldagen

Igår firade vi jul med Martins familj, Joel fick många fina julklappar av tomten :) Idag ska vi fira med min familj, skönt att slippa flänga fram och tillbaka mellan våra familjer på Julafton. Bättre att dela upp det :) Igår var Joel vaken väldigt mkt, sen fick han sin mamma att gråta genom att skrika som en idiot i 20 minuter, inte så länge men det var så hjärtskärande. Sen blev jag så stressad när jag hade ca 13 ansiktet på mig som gav mig "åh stackarn" blickar.. Sen somnade han utmattad i min famn. Vid elva vaknde han igen, åt lite mat sen sov han till tre inatt, då gick Martin upp, sen gick jag och Joel upp vid halv nio och lät Martin sova vidare.. Han är så duktig på natten min lille prins, sover jätte bra. Det är bara på kvällen han kan vara lite tjurig när han blir övertrött eller får magknip. Som tur är så brukar det inte vara så länge *peppar peppar* ..

Nu ska jag passa på att städa lite medans lillgrisen sover.. Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Ingen höjdare med dessa skrikfaser, det gör så ont i hjärtat och man kan inte göra nånting - för inget duger för de små liven. Något som hjälper magknip/fis på tvären (men de kan bli hysteriska för en kort stund) är att lägga dem på magen över ena armen. Då får de benen fria o brukar sprattla en hel del, och tryck över onda magen - brukar inte ta lång stund innan det onda ger med sig/fis kommer.

    Skönt att navelstumpen trillat av! Den slapp vi rätt fort - den är ju inte så trevlig ;-)

    SvaraRadera