söndag 12 december 2010

Joel

Mina killar ligger och sover och jag ska strax bege mig ut på en långpromenad med Haley. Igår gick vi första barnvagnspromenaden, Joel älskar att åka vagn - skönt!!

Det känns som att han börjar få in lite mer rutiner nu, han har varit väldigt snäll sedan vi kom hem. Han sover vääääldigt mkt, nästan alltid 4 timmar i sträck. Han är vaken lite längre efter maten på kvällarna, men det tycker vi bara är bra för då sover han på natten sen. Vi matar han en gång på natten, sen sover han oftast till 8-9 på morgonen. Då får han mat sen slocknar han direkt igen, han är väldigt morgontrött :)

Haley är jätte snäll emot honom, lugn och nosar fint på honom. Hon går ofta till vagnen för att kika så han är kvar, han sover ofta i vagnen eller i våran famn. Idag ska jag prova att lägga han i sin egna säng, vore bra om han vänjer sig vid den också :) Men nyfödda gillar ju ofta att ligga trångt och det blir ju inte riktigt det i sängen. Han sov imellan oss dom första nätterna och första natten hemma men det funkar mkt bättre att ha han i sin vagn. Vi kan sova bättre och han är också nöjd.

Imorgon är han en vecka, kan inte fatta att det är en vecka sedan vi var förväntansfulla och att tiden gått så fort. Jag längtar tillbaka till den 6:e för det var en sådan otrolig upplevelse. Det var så bra att jag nästan hoppas det blir ks nästa gång också. Åh det var så fint!! Jag kan inte fatta att jag är mamma. Jag är mamma åt en otroligt fin kille! Jag är tacksam!

Samma kväll som han föddes.

2 kommentarer:

  1. Han är verkligen sagolik. Vad jag längtar!

    SvaraRadera
  2. Kanske blir en Joel och Joline ? Spännande :)
    Kanske ska försöka komma förbi dig nästa vecka så jag har något inbokat i väntan på Bebis ...

    Kram

    SvaraRadera