onsdag 3 november 2010

1 dag kvar

Igår kväll var det riktigt tungt att andas, försökte ta det lugnt och inte få panik. Obehagligt när man inte kan ta riktiga andetag. Antar att det är för att det är mindre plats i magen och det trycker på lungor och allt möjligt där inne. Blir riktigt förvånad om pyret vänt sig, men glad såklart! Borde ju trycka mer neråt och inte uppåt om h*n vänt sig. Vi får se, IMORGON!!

Snart 2 veckor sedan vi var på förlossningen och vi båda har haft en klump i magen sedan dess, imorgon får vi se pyret igen och det känns roligt, nervöst och vi hoppas så att bebis blivit större. Jag vill så gärna att allting ska bli bra och att pyret mår bra! Men så som h*n rör sig nu så är det en väldigt stark bebis iallafall, helt otroligt hur det kan ändra sig ifrån att vara hur livlig som helt till super lugn och nu är det full rulle därinne igen. Det trycker och spänner hela tiden, speciellt när jag lagt mig i sängen. Då är det som h*n tänker - hahaha du ska inte få sova, nu ska ska vi brottas :) Ligger jag på rygg får jag svårt att andas, ligger jag på sidan så känns det som jag ligger PÅ bebisen. Men när jag väl somnat så sover jag hyffsat och går nästan aldrig upp på toa mitt i natten längre.

Känner alla sin bebis så tydligt? För jag ser ju verkligen vart det trycker ut och det blir stora "knölar" mitt på magen och på sidorna ser man mindre "knölar" som sticker ut, fötter eller händer? :) Ligger jag på sidan så känns det som det är en orm som slingrar just på den sidan jag ligger. Min bebis KANSKE är liten, men det är en stark busunge där inne iaf!!

Info om vecka 35 och bilder på magen kommer senare!


Jag minns inte ens hur det känns att inte ha gravidmage, att vara så smal som jag var på bilden, visst jag är fortfarande smal. Men inte alls som på bilden, nu har jag fått mer rumpa, mer lår/vader och MAGE :) Det ska bli intressant att se hur kroppen kommer se ut efter graviditeten och om den blir som innan jag blev gravid. Jag behåller gärna några gravidkilon, gillar min nya kropp :) Fast magen tar jag gärna tillbaka, som den var innan, men det blir nog inte så tyvärr :)

1 kommentar:

  1. Hej, kikar förbi.. Kul att läsa om andras tankar om graviditet. Väntar mitt andra barn och är i v.28.

    SvaraRadera