söndag 10 oktober 2010

förlossningslista

Idag har jag gjort massor och ingenting :) Tog mig i kragen och skrev en lista vad vi ska ha med oss när det är dags för bebis att komma. Vilken lista det blev, får man ha med sig en stor resväska? ;) Det känns skönt att ha förberett sig lite, man vet ju faktiskt inte alls när bebis planerar på att komma, för tidigt, i tid eller sent? Jag vill gärna ha kontroll på saker och ting, och det här har jag absolut ingen kontroll över. Men det ska jag nog fixa ändå, positiv inställning och planera det jag kan :)

Efter att jag skrivit min långa lista åkte jag och Martin till stan och åt pizza, sen var jag ju tvungen att gå av pizzan så det blev en skogspromenad. Kan inte fatta att jag gått upp 10kg, det undrade min barnmorska med. Vart då liksom? Måste bara vara mage och bröst. Skönt det, men 10kg?? :)Är lite nervös att magen inte ska ha växt så mkt tills nästa besök hos barnmorskan, hade ett sf mått på 26 förra gången. Vill ju gärna ligga bra till på kurvan. Det återstå att se, den 22 oktbober ska jag dit igen..

Nu ska jag och bebis mysa i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar