fredag 24 september 2010

Ibland får man vara negativ.

Varning för ett negativt inlägg

Så var det Fredag igen. Känner mig väldigt trött idag. Borde ta en vilo dag, inga långpromenader eller andra saker. Men alla vet hur dålig jag är på det. Vi får se! Igår ställde jag in morgondagens middag. Dom flesta förstod mig. Jag känner helt enkelt att jag inte orkar, har varit stressad över det hela veckan. Så jag bestämde mig för att ställa in. Dessutom jobbar jag i helgen så det var nog lika bra. Martin ska ha sin badhus fest, jag ljuger om jag säger att jag inte saknar att festa. För det gör jag. Att träffa vännerna, dricka vin och dansa hela natten lång. Känns som jag bara städar, promenerar och jobbar nuförtiden. Jag orkar inte ta tag i allting jämt, skulle vara kul om någon annan någonsin kunde säga - Jag tänkte vi kunde göra detta eller komma med lite förslag till något annat än sitta inne. Jag vill hitta på saker, men orkar inte alltid vara den som kommer med förslag. Lite negativ där ja! Det får man vara ibland och idag är det en sådan dag. Det är den negativa sidan med att vara gravid, hormoooooner överallt, hela tiden. Upp och ner som en jävla bergodalbana! Jag känner mig absolut inte ledsen idag, mest bara trött och absolut ingen energi. Att vara gravid är underbart, jobbigt, krävande och fantastiskt! Men man kan aldrig riktigt veta hur det är fören man är Gravid själv. Sen är det olika för alla självklart. Jag har haft en väldigt lätt graviditet egentligen. Inga direkta krämpor. Så jag ska verkigen inte klaga. Men ibland är vissa dagar jobbigare än andra, precis som för alla. Jag är helt enkelt inte van vid att ha en kropp som jag inte kan kontrollera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar