tisdag 21 september 2010

Härliga hundliv!

Vilken lång, men bra dag! Efter jobbet blev det en lång och härlig promenad i skogen. Haley skötte sig bra, min pärla. Jag har skaffat hund för att det är kul, inte för att ha någon att skälla på eller bevisa något med. Alldeles för många skaffar hundar av fel andledning, det är så sorligt! Jag älskar verkligen Haley, och hon gör sina misstag, det är jag som misslyckats om det blir fel. Hon är inte perfekt, inte jag heller och inte du. Det ska vara roligt att ha hund!! När jag inte hade Haley låg jag mest på soffan och drack cola, jobbade och tränade på gym ibland. Men nu, jag har ett intresse. Något jag älskar. Visst är det mkt jobb att ha hund. Men vilken kärlek man får tillbaka. Det är värt allt slit, och egentligen blir det inte slitsammare än vad man gör det till, har man positiv inställning så funkar det mesta. Jag har hittat något som jag älskar och tycker är otroligt skoj, plus att jag får en massa motion och frisk luft. Det är härligt!!

Nog om det, blev en lång fika på viskan i Borås med några vänner som jag inte träffar så ofta. Mysigt, blev mkt barn prat och förlossnings prat. Det är roligt att prata om det med folk som faktiskt tycker det är intressant och som själva VILL disskutera det. Nu är jag jätte trött, smått ont i huvudet och lite stressad över helgen. Men det blir nog bra. Allting ordnar sig alltid, så är det ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar