onsdag 28 juli 2010

148

Denna dagen började inte riktigt som jag tänkt mig. Gjorde en jätte vurpa på morgonen, slog mig lite överallt så jag blev såklart jätte orolig att bebisen skadat sig. Ringde och pratade med en barnmorska som sa att jag var välkommen att komma upp så dom kunde lyssna. Och det tackade jag självklart ja till. Har aldrig lyssnat på hjärtljuden förut så det blev första gången, det lät jätte fint sa hon. Låg på 148 :) Sen pratade vi lite om ultraljudet som jag gjorde för en vecka sedan, fick ju inte så mkt info när jag var där. Men allting var utan anmärkning, och min morderkaka låg i bakvägg så det är väl därför jag känner sparkande så tydligt :)
Vi pratade även om storleken på min mage och hon tyckte inte jag var liten utan helt "normal". - Man ser ju att du har en gravidmage, sa hon. Det kändes skönt :) Dom är himla gulliga där inne! Kändes skönt efteråt, nu behöver jag inte oroa mig.

Imorgon ska jag nog köpa lite fler mammalinnen, dom är himla bra. Alla andra linnen åker upp och sätter sig vid naveln, inte så sexigt ;) Men nu blir det soffan och kl 21 är det dags för livet på BB :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar